112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Znajdź właściwe rozwiązanie klasa 6B

            W ramach programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” uczniowie klasy 6b podczas zajęć z wychowawcą uczestniczyli w zajęciach warsztatowych o tematyce antynikotynowej. Celem głównym było zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów.

Program został zrealizowany poprzez różnorodne formy :

  • pięć zajęć warsztatowych przeprowadzonych z wykorzystaniem scenariuszy dostępnych w programie edukacji antynikotynowej;
  • projekcje filmu;
  • prelekcje, pogadanki , prezentacje;
  • konkurs plastyczny - „Dziękuję – nie palę”;

          EFEKTEM REALIZACJI PROGRAMU JEST PRZYSWOJENIE PRZEZ UCZNIÓW WIEDZY O TYM, ŻE:

  1. nikotyna występująca we wszystkich postaciach tytoniu jest uzależnieniem,
  2. palenie tytoniu pociąga za sobą przejściowe, jak i długofalowe skutki fizjologiczne, estetyczne i zdrowotne,
  3. oddychanie powietrzem zawierającym dym tytoniowy jest niebezpieczne dla zdrowia,
  4. zaprzestanie palenia przynosi korzyści natychmiastowe oraz korzyści w przyszłości,
  5. wpływ na decyzję o podjęciu palenia mają przekonania osobiste oraz rodzina, rówieśnicy i środki masowego przekazu,
  6. większość dzieci, młodzieży i dorosłych nie pali,
  7. reklamy papierosów na całym świecie są często ukierunkowane na dzieci i młodzież,
  8. dzieci i młodzież mogą skutecznie oprzeć się presji palenia.

PODSUMOWANIE KONKURSU „DZIEKUJĘ – NIE PALĘ”

W konkursie wiedzy profilaktycznej o uzależnieniach "DZIĘKUJĘ – NIE PALĘ" wzięło udział 20 uczniów klasy VIb. Każda osoba lub zespoły dwuosobowe przygotowały prace plastyczne/plakat o tematyce konkursowej. W pracy można było wykorzystać dowolną technikę, należało zwrócić uwagę na główne hasło tematyczne konkursu.

I miejsce     - Krystian Dąbrowski, Łukasz Gaj, Jakub Gutowski

II miejsce    - Filonova Zlatoslava, Fedorchuk Karina

III miejsce  - Helena Woźniak, Joanna Wolczyk