112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Angielski na zdrowie - słówka w formie

„Angielski na zdrowie – słówka w formie”

 

  1. Wstęp

Innowacja „Angielski na zdrowie: Słówka w formie” jest próbą zachęcenia uczniów do zainteresowania się i wdrożenia w życie zasad zdrowego stylu życia oraz sposobem na przełamywanie barier komunikacyjnych i rozwijanie umiejętności mówienia i pisania w języku obcym poprzez rzeczywiste kontakty z rówieśnikami pochodzącymi z krajów takich jak: Włochy, Grecja, Albania czy Hiszpania. Realizacja niniejszej innowacji będzie polegała na realizacji międzynarodowego projektu e-Twinning pt. „Nutri fit and digi English”, będzie również wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej I i II etapu edukacyjnego. Ponadto zaplanowane w innowacji/projekcie działania wpisują się w podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025 tj.

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej.
  2. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy                        informacji dostępnych w Internecie.
  3. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi
    i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
  1. Założenia ogólne
  1. Innowacja skierowana jest do uczniów klas I-VI
  2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:

- poszerzanie wiedzy na temat zdrowego stylu życia (zdrowa dieta, ruch)

-rozwijanie kompetencji językowych

-zapoznanie uczniów z konkretnymi narzędziami cyfrowymi oraz sposobami ich wykorzystania

- wdrożenie pracy metodą projektu

- realizacja projektu e-Twinning

 

III. Cele innowacji

Cel główny:

Kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej z jednoczesnym rozwijaniem kompetencji językowych.

Cele szczegółowe:

- rozwijanie kreatywności, wyobraźni

- umacnianie wiary we własne siły, przełamywanie barier komunikacyjnych

- podnoszenie świadomości różnic kulturowych, kształtowanie u uczniów postaw tolerancji,

- zachęcanie do wdrażania zasad zdrowego stylu życia – odpowiedniej ilości ruchu, czy nawyków żywieniowych.

- swobodne posługiwanie się zasobami stron internetowych, narzędziami cyfrowymi,

- nawiązanie współpracy z uczniami ze szkół partnerskich (Albania, Hiszpania, Grecja, Włochy)

  1. Metody i formy

Zadania realizowane będą będą głównie metodą projektu (działania projektu e-Twinning pt. „Nutrifit and digi English), ale wykorzystywane będą również inne metody tj.:

  1. metody słowne- oparte na przekazywaniu wiedzy poprzez wykłady, prelekcje, opowiadania, dyskusje, pracę z książką, pogadanki itp.
  2. metody aktywizujące uczniów, czyli popularne burze mózgów, inscenizacje, odgrywanie ról, scenki sytuacyjne
  3. metody oparte na działalności uczniów- zajęcia praktyczne, gry dydaktyczne, quizy interaktywne itp.
  1. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)

Uczniowie:

  • Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny i praktyczny, gdyż wiele aktywności będzie bazować na ich wyobraźni czy umiejętnościach wychodzących poza utarte schematy nauczania
  • Wykorzystują możliwości jakie dają zasoby stron www.
  • Mają możliwość nawiązywania kontaktów z innymi uczniami uczestniczącymi w projekcie ze szkół partnerskich
  • Uczą się jak mądrze wykorzystywać narzędzia cyfrowe i jak bezpiecznie surfować po Internecie

Nauczyciel:

  • Głębiej poznaje potrzeby swoich podopiecznych i uczy się jak je zaspokajać w sposób atrakcyjny
  • Pogłębia swoją wiedzę w sferze narzędzi cyfrowych
  • Nawiązuje kontakty z innymi nauczycielami ze szkół znajdujących się poza granicami kraju
  • Promuje szkołę w środowisku lokalnym
  • Podnosi jakość pracy szkoły
  1. Tematyka zajęć

Nauczyciel prowadzący innowację będzie realizować następujące zadania:

  • Zapoznanie uczniów z ideą projektu e-Twinning
  • Przedstawienie uczniom harmonogramu projektu „Nutri fit and digi English..”
  • Zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w sieci, funkcjonowania na Twin Space – netykieta
  • Zapoznanie uczniów z partnerami projektu – szkoły, nauczyciele, uczniowie
  • Tworzymy interaktywna mapę uczestników projektu
  • Poznajemy się na Twin Space – publikujemy posty na forum
  • Tworzymy słowniczek obrazkowy na temat zdrowego odżywiania i sportu
  • Utrwalamy słownictwo poprzez gry i quizy językowe online
  • „Moje ulubiona zdrowa potrawa” – tworzymy plakaty
  • Piramida zdrowego żywienia, tęcza na talerzu – plakaty cyfrowe
  • Gry i zabawy ruchowe związane z jedzeniem
  • Tworzymy własną piosenkę o zdrowym stylu życia – wykorzystujemy narzędzia oparte na AI
  • „Mój zdrowy przepis na… „- tworzymy flipbooka
  • „Mój sportowy idol” – wymyślamy i przeprowadzamy wywiad
  • Spotkajmy się i pogadajmy! – spotkanie z partnerami online

VII. Ewaluacja

W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel:

- przeprowadzi rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami,

- przeprowadzi rozmowy z rodzicami

- umieści efekty pracy uczniów na tablicy w szkole, na Facebooku i na stronie internetowej szkoły

Szczegółowa analiza efektów pracy uczniów, przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy.

Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły po zakończeniu innowacji

VIII. Spodziewane efekty

Wpływ na uczniów:

  • Rozwój kompetencji językowych
  • Rozwój umiejętności cyfrowych
  • Wzrost pewności siebie wśród uczniów-pozbycie się barier komunikacyjnych
  • Wzrost kreatywności i wiedzy o otaczającym świecie
  • Wzmacnianie postaw tolerancji i otwartości

Wpływ na nauczycieli:

  • Rozwój umiejętności cyfrowych
  • Nabycie doświadczenia w realizacji projektów e-Twinning
  • Poszerzenie znajomości metod aktywizujących w pracy z uczniem, w tym również z uczniem ze SPE
  • Wzmacnianie postaw tolerancji i otwartości na potrzeby uczniów
  • Nawiązanie kontaktów oraz współpracy z nauczycielami z UE

Wpływ na pracę szkoły:

  • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez wprowadzanie nowoczesnych metod wychodzących poza tradycyjny schemat nauczania
  • Indywidualizacja nauczania – podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów
  • Promocja szkoły w środowisku lokalnym i za granicą