112

 Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 1

superkoderzy logo

 

megamisja2logo

 

CERTYFIKAT CODE WEEK1  baner technologie z klasa

CCI20170516

 

CCI20171220

 

CCI20171214 0003 

certyfikat

 

CCI20170213

 CCI20180507

 

CCI20171030 0001

 

Obraz 25

 dyplomorganizator2017SZKOŁA 1 1certyfikat

logo knm 780x466

 

SOC Certyfikatmin

 

imggcsi66B20F49F11E2CF93CB9A09394DC178D25B16F82mpid7maxwidth1920maxheight937

Julka i Kuba tropią nadawcę komunikatu

28058886 1688282834548304 9167378290500780364 nZnów wielkie zamieszanie w naszej świetlicy, bo otrzymaliśmy kolejną nagrodę! Każdy chciał otwierać paczkę, więc nie obyło się bez podniesionych głosów i ekscytacji. Otrzymaliśmy kolejny, drugi tablet. Bardzo dziękujemy.

Temat dzisiejszych zajęć brzmiał: JULKA I KUBA TROPIĄ NADAWCĘ KOMUNIKATU. Skąd wziął się taki temat? Otóż bliźniaki przez przypadek kliknęły w internetową reklamę, i okazało się, że " nadawca" reklamy chciał, żeby dzieci zapłaciły bardzo dużo pieniędzy za wakacyjny wyjazd. Julka i Kuba postanowili przeprowadzić śledztwo, by ustalić, kim jest nadawca. O wszystkim powiedzieli rodzicom.
27972996 1688283521214902 2762269721357109275 nDzieci w świetlicy, na początku zajęć, zastanawiały się nad pojęciem "komunikat". Aby im to ułatwić, wytłumaczyłam, jak w prosty sposób można zrobić kubeczkowy telefon. Wystarczy mieć 2 plastikowe kubeczki oraz sznurek. W każdym z kubeczków należy zrobić dziurkę i przewlec przez nią sznurek, na którego końcach trzeba zawiązać supeł. Tak powstało najprostsze narzędzie do komunikowania się. Podczas telefonicznych rozmów, bystre dzieci, zrozumiały, że osoba która mówi, jest "nadawcą", a ta która słucha jest "odbiorcą". Ile radości sprawiła dzieciom ta zabawa!
28168101 1688283561214898 3773007604759598055 nPotem rysowały różne media: odbiornik telewizyjny, salę kinową z ekranem, gazetę, odbiornik radiowy oraz komputer. Rysunki zostały posegregowane w dwóch rzędach. W jednym rzędzie znalazły się media, do treści których wracamy wielokrotnie. Pozostałe rysunki pokazywały media pozwalające na obejrzenie, np. filmu albo wysłuchanie audycji, tylko raz. Dzieci miały różne wątpliwości, ale wszystko zostało omówione i wyjaśnione. Przecież, nie myli się ten, kto nic nie robi. W Internecie, najczęściej możemy wracać do różnych treści wiele razy, lecz może się tak zdarzyć, że ktoś skasuje artykuł, film czy fotografię. Z podsumowania, dzieci zapamiętały:
• do każdej komunikacji potrzebny jest nadawca i odbiorca,
• komunikat jest tym, co chcemy powiedzieć naszemu odbiorcy,
• ulubioną bajkę, można oglądać kilka razy, jeśli jest nagrana na płytę,
• jeśli nie nagra się, np. audycji w radio, można ją usłyszeć tylko raz.
Do usłyszenia...

Iwona Kacprzak

GALERIA ZDJĘĆ